Quines són les 4 metàfores de l'aprenantatge amb ordinador?
- Metàfora Tutorial:
Aquesta metàfora fa referència al model tradicional d'aprenentatge. On l'ordinador tutoritza el procès
d'aprenentatge de l'estudiant. Es carectaritza per la seqüencia :
Iniciació ( docent) - resposta ( alumne) - avaluació ( professor)
En aquest cas, l'ordinador faria de docent, per tant :
Iniciació ( ordinador) - resposta ( alumne ) - avaluació ( ordinador )
Alguns exemples d'aquesta metàfora són: JClic i Entrena't per llegir.
- Metàfora de la Construcció:
Aquesta metàfora té l'ordinador com a alumne és a dir l'ordinador centrat en l'alumne. És ell qui controla la
màquina. Aquesta metàfora parteix de la idea del teòric Seymour Papert, deia que l'alumne crea idees a
partir de la seva activitat exploratòria. És l'alumne qui ha d'ensenyar a l'ordinador les activitats que vol
desenvolupar.
És un exemple: Scratch.
- Metàfora del laboratoti:
L'ordinador actua com a simulador, són programes que partint de la idea de Papert, on l'alumne pot
aprendre a través de laa descoberta però d'una manera més limitada, ja que pot treballar amb els
paràmetres que té però no en pot crear-ne de nous.
Un exemple molt clar és: Crayon Physics
En aquest video podeu veure com funciona:
I també com a altre exemple molt interessant és : La Doctora Xinxeta.
- Metàfora de la caixa d'eines:
En aquest cas l'ordinador actua com a eina. És molt habitual en la nostre vida diària.
Ara com he dit, i per acabar de treballar les 4 metàfores d'aprenentatge amb ordinadors, com a activitat proposada, hem buscat pel nostre compte un exemple de cada una de les metàfores. Per fer-ho, he realitzat una tabla en un word i desprès he pujat el document a Scribd. Aqui el teniu!
Les 4 metàfores de l'aprenentatge amb ordinadors
aprendre a través de laa descoberta però d'una manera més limitada, ja que pot treballar amb els
paràmetres que té però no en pot crear-ne de nous.
Un exemple molt clar és: Crayon Physics
En aquest video podeu veure com funciona:
I també com a altre exemple molt interessant és : La Doctora Xinxeta.
- Metàfora de la caixa d'eines:
En aquest cas l'ordinador actua com a eina. És molt habitual en la nostre vida diària.
Ara com he dit, i per acabar de treballar les 4 metàfores d'aprenentatge amb ordinadors, com a activitat proposada, hem buscat pel nostre compte un exemple de cada una de les metàfores. Per fer-ho, he realitzat una tabla en un word i desprès he pujat el document a Scribd. Aqui el teniu!
Les 4 metàfores de l'aprenentatge amb ordinadors
Per realitzar aquesta entrada he visitat les següents webs:
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html
http://es.scribd.com/
http://www.edu365.cat/infantil/index.htm
Google Drive
http://www.alice.org/index.php
http://www.swishzone.com/index.php
Fins aviat!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada